Friday, October 10, 2014

Monolog 1

Jag har tänkt på det här ett tag, att jag gärna tycker mycket saker om saker jag tycker om. Sällan har någon samma intresse som jag att diskutera indiesmink köpt på etsy, eller höra mig filosofera om något obskyrt konstverk jag sett men inte kan förklara0, sånt är sällan kul att höra om man inte sysslar med samma saker själv. Navelskåderi är ju också individens bästa vän och favoritsysselsättning. Grotta ner sig i själv och sitt innersta som är som mest intressant för salongsberusade hobbypsykologer.
Så jag tänkte göra det, för mitt behov av att uttrycka mina åsikter trivs bäst på ett ställe där folk kan läsa det, men inte nödvändigtvis måste. Jag vill se det framför mig där folk kan interagera om de känner för det, eller skumläsa två rader och sen gå vidare. Jag föredrar att ta plats digitalt, jag är för nervös för verkligheten. Och jag behöver betänketid för att formulera mig.
Nu måste jag rädda en anteckningsbok från en hungrig kanin. Återvunnet papper är knark på samma sätt som Tigers billiga chips är för mig (åt en påse till lunch, no regrets).

No comments:

Post a Comment